torsdag 27 maj 2010

Vi tar och lättar upp stämningen härinne

Ända sedan jag läste det här hos Lisa har jag funderat över hur överraskande det är hur bra jag är på bajs. Didn't see it coming.

Seriöst är jag überduktig. Och det kunde jag väl aldrig tro vilken känsla av seger det är att få någon förstoppad att skita. Jag kan alla laxermedel. Det absolut värsta är injektion Relistor. Om någon vill ge er det, så spring för tusan därifrån. Hellre får de operera ut skiten än ge mig en spruta.

Jag har lärt mig diagnostisera Clostridie difficile. Kan konsten att särskilja magsjuka från vanlig diarré. Och låt er inte luras av förstoppningsdiarré! Den är lurig! Då gäller det att fortsätta laxera så inte skiten kommer upp ur munnen. Om någon rapar fislukt, gå undan. Det är för er egen skull.

Jag trodde jag hört och sett det mesta i den här svängen. Men idag lärde jag mig något nytt. Mercy Flush. Att på en offentlig toalett spola ner en synnerligen illaluktande bajskorv innan man är färdig - för att andra ska slippa lukta på skiten.

Inga kommentarer: