onsdag 5 december 2007

vilodagen here I come!

Så...jag hade lite stressigt igår... Idag, well, the day from hell. Vårdfrågan ska bli valfråga nästa val. Basta. Sinnessjukt på jobbet idag. Och jag blev arg! Och frågade chefen hur man säger upp sig. Hon skrattade och lyssnade när jag förde flera bongosamtal per telefon och alla kunde garva hur puckade folk i allmänhet är.

Till slut garvade jag oxå - när klockan närmade sig 16 och jag visste att jag måste gå hem. (EU har bestämt att jag inte får jobba över efter 16. Däremot får jag jobba över efter kl 22 för det påverkar tydligen inte dygnsvilan??)

Anyway, jag är helt slut. Sen imorse. Vid lunchtid messade jag maken och bestämde att vi skulle dricka vin ikväll. Nu lite mysberusad och lite pizza senare mår man ganska gott.

Jag är ledig imorgon och ska BARA pulsa ner. Jag har avstyrt kompisbesök imorgon och fest (hemma hos oss) på lördag. Nu ska vilas! Jag menar, när det är fullt-ös-medvetslös då bara kör man, men när jag tänker på mitt tempo eller summerar i en blogg...då får jag hjärtarytmier av bara tanken!

Inga kommentarer: