tisdag 4 december 2007

Var är planeringen?

Trodde jag hade en nära-döden-upplevelse när klockan ringde imorse. Tjena vad trött! Sen fullt ös på jobbet från 06.45 - 16.00. Gäspade i hissen på väg hem. Hämtade barnen och det tog en välsignad tid. De tjafsade med varandra i vanlig ordning, supertrötta.

Just då ringer telefonen - en bekant - som undrar om mannen ska gå på mötet ikväll?? Jag (förvånat): möte? Säger att han nog inte ens vet om att det är - jag hade iallafall inte hört nåt. Då skrattar bekantingen och säger sen den dräpande kommentaren: ja det är ju synd att det krockar med tjejernas konsert ikväll! Jag: (megaförvånat) konsert?

Visar sig att stora E har fiolkonsert ikväll, avslutning för terminen med orkestern. Samtidigt som mötet börjar. Och det är om typ en halvtimma.

Till lunch denna dag åt jag lite gröt kl 11.30. Nu hade klockan passerat 17 och jag stod i färd med att göra kycklinggryta. Slängde in filéerna i kylen och tvingade barnen att äta en macka. Baxade in ungar och fioler i bilen, mötte maken i dörren, drog till kulturskolan. Jättemysig konsert, stora E har lärt sig hålla takten och såg så duktig ut! Deras grupp var jättebra, gnisslade inte alls mycket. Tovan pratade högt om allt och alla som vanligt. Hon tyckte det var jättespännande och med lite Läkerolmuta höll hon sig i skaplig form.

Vid 20-snåret var alla hemma igen. kvällsmat (barn), läggningar, göra kycklinggryta, kvällsmat (vuxna) ca 21.00.

Det blev rätt bra men nu är jag tamejtusan helt slut. En vänlig hälsning till stora E's mor är att vidarebefordra t ex lappar om avslutningskonserter.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Oj oj oj oj.

Du är bäst.