söndag 23 maj 2010

Manschettknapparna du inte kan vara utan

Var på stan med mitt barn häromdagen. Efter sexårssprutan ville hon springa av sig i lekparken och jag ville stå vid guldsmedens skyltfönster intill parken, för att dagdrömma om Efwa Attlings smycken. För att se de hennes mästerliga smycken fick man ligga på knä på marken. Stod man i normal position såg man... jag trillade nästan baklänges... mina vänner, de är ÖVERALLT nu! Här är manschettknappar från Skultuna för honom och halsband och örhängen för henne. Tänk så överraskad min man skulle blivit om han fått en liten hård kartong med mintgröna manschettknappar i, på sin födelsedag!

Min man förresten, han tror att jag avskyr kronprinsparet. Det gör jag inte alls. Jag tycker att Victoria verkar vara en mycket lämplig representant för Sverige, om vi nu måste ha en sådan. Hon ger intryck av att vara ambitiös och kunnig, allmänbildad och klok. Så har vi ju kostat på henne en gedigen utbildning också. Båda två visar utåt sett en smakfull återhållsamhet och uppför sig med självkontroll. Jag är faktiskt imponerad av de där två. Att de orkar hålla huvudet högt och stå ut med ett spel som inte hör hemma på 2000-talet.

Däremot att deras bröllop blir ett allmänhetens spektakel och affärsidkarnas mecka - det har jag stora problem med.

Inga kommentarer: