måndag 5 april 2010

Vi får se när andan faller på

Annandag påsk. Dags att städa ut påsken. Vad har hänt? Städa bort påsk? Livet före barnen erbjöd aldrig någon påsk att plocka undan. Möjligen lite extra cash om man valde att jobba, men påskpynt - näe. I mitt sinne är jag fortfarande där och tror att jag påskpyntar light. Lite fjädrar och lite gult för att barnen ska få storhelgsfeeling.

När jag vandrar runt i vårt hus inser jag att vi har MASSOR med pynt. Först och främst riset såklart, och så har tjejerna varsitt i sina rum. Sen är det äggskalskransen på ytterdörren och en annan på öppna spisen. I köksfönstret hänger påskkärringarna och i vardagsrummet hänger P Å S K - bokstäverna och gungar vackert. En kruka överblommade påskliljor, en keramikhöna nedstucken i en blomkruka och en servetthållare. Fyra gipsägg, en pappershare och en lerljusstake. Och så kycklingarna vid blockljuset och prydnadsägget i brun papp. Barnens påskägg (sammanlagt NIO stycken) ligger i drivor på köksbänken. Slutligen diverse papperspyssel på kylskåpet.

Inga kommentarer: