söndag 7 mars 2010

Rensa i röran light

Måste bevisa att jag fortfarande är med, åtminstone i huvudet. Tyvärr är det sån sjukstuga här så jag orkar inte dra igång något stort projekt. Jag börjar i det lilla. Belamrad köksbänk. Följande hittar vi här:
2 fruktskålar
Bordsduken till köksbordet
SKIPBO kortleken
Tovans portmonnä
Reklamtidning
Min plånbok
Hårnål
Ett paket näsdukar
Ett paket påskfjädrar
Ett kontantkort
Lillfisens napp
Brev till försäkringskassan
Almanacka
Tovans leksak från Happy Meal
Telefonen
Ett trasigt halsband
Biljetterna till Melodifestivalen
Anteckningspapper
Två pennor
En flaska handsprit (men den ska stå där)
Ja vi ska måla om men inte just nu. Vi orkar inte. Och vi orkar definitivt inte renovera hela köket, det ligger på planeringen för 2020.

1 kommentar:

kalle sa...

Sjukstuga? innefattar det även den här nästan sjukliga besattheten av att "rensa"? Tycker det återkommer ofta och vad jag vet om ert hus kan det knappast finnas mycket kvar utom dörrfoder att rensa ut snart? (om det här fortsätter)

jag borde ha tagit bilder av före och efter här... innan och efter jag flyttade in. hade varit kul för dig och se tror jag. Jag är inte alls lika långt gången som dig på stigen men vi har väl båda fallit från samma träd antar jag? kram!