torsdag 18 februari 2010

precis vad jag behövde

Underbar boklista från en Lisa!

Som läsare är jag: Snabb och passionerad. Vill helst lägga allt annat åt sidan.

Som bloggare är jag: En censurerad Ninne

Senast lästa bok: Oj. Prostens barnbarn. Min egen läsning står tillbaka för trötthet och avsaknad av läsro.

Senast köpta bok/böcker: Stieg Larsson till maken i maj.

Favoritförfattare: Mankell, Frank McCourt, Liza Marklund, PA Fogelström, Marian Keyes mfl

Favoritdeckarförfattare: Henning Mankell

Jag läser allt av: älskar biografier

Jag läser helst inte (genre/författare): Torra böcker av snustorra författare. Science fiction är rätt värdelöst.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: recept, träning och hälsa, medicin och lexikon. Även historia förresten och geografi.

Förutom svenska läser jag gärna: på engelska

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Ungefär 10 olika titlar av olika genrer.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Åh! Svårt att välja, jag älskar att gå och fingra på bokryggar.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Barnböcker

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! Härliga tider! Jag snodde den direkt.