lördag 26 december 2009

Saker jag glömt fråga min pappa om

Fortsätter fira jul hemma hos mamma och pappa. Lillfisen, Tovan och jag sover i pappas arbetsrum. Det är några saker jag inte fått kläm på. Varför:
...står en ful porslinshäst i bokhyllan?
...bredvid en massa orörda mini-whiskysar?
(Kolla den ohyggliga porslinskatten bakom, pappa är porslinsprydnader verkligen din stil?)

Vid sidan om bokhyllan hänger ett IKEA-måttband. Det symboliserar tiden kvar till pension. Det står siffror på som jag antar visar hur hans pension varierar beroende på hur länge han jobbar. Den är redan högre än min lön.

Torpet såldes 1986. My God. Våga rensa.

Jag finner inga ord.


Gosedjurs-Kalle som han fick av grannbarnen på sin födelsedag ca 1989.

Pannlampa

Min blockflöjt. Den hade jag för 20 år sedan. För att vara två decienner sedan ligger den extremt lättillgängligt tycker jag.
Bakom böckerna - ett oöppnat paket.

Hantlar? I bokhyllan?
Ikväll ska jag visa honom Tradera.




3 kommentarer:

Ke.Li sa...

Paketet innehåller 2 hantlar a´ 1 kg. Det var en present till min julfest med jobbet, men eftersom Mannen bjöd med mig till London det året (2005) missade jag att vara med. Pappa fick paketet att ge på sin julfest, som han aldrig gick på. Så han har ett färdigt paket att ge bort, vilket år som helst!

Anonym sa...

OBS! Han köpte paketet!
//Ke.Li

En Lisa... sa...

Haha! Läser ikapp mig litet. Enormt roligt inlägg.